21:19 Як перевізники в міськраді вартість проїзду визначали | |
Свій до свого по своє – саме так можна охарактеризувати вчорашні громадські слухання щодо підвищення тарифів на перевезення в електротранспорті та маршрутках. «За» підтримку відповідного проекту рішення виконавчого комітету голосували самі ж перевізники та працівники ЛКП «Львівелектротранс», які вщент заповнили сесійну залу міськради, у якій проходили слухання. Тому й не дивно, що майже одноголосно прийнято рішення на користь підвищення вартості проїзду. Натомість заклики представників громадських організацій до перевізників оприлюднити розрахунки собівартості перевезень на основі економічно обґрунтованих величин витрат залишилися поза увагою перевізників та керівників «Львівелектротрансу». Не вимагали цих обрахунків і присутні посадовці Львівської міської ради на чолі з начальником управління транспорту та зв’язку Миколою Шкурганом. Чиновник запевнив журналістів, що розрахунки у перевізників таки є, і що ці розрахунки є правильними. Щоправда, Львівське обласне відділення Антимонопольного комітету України має з цього приводу іншу думку. Як запевняють в АМКУ, тарифи на перевезення в міському транспорті є необґрунтованими, точніше кажучи, завищеними. Проте, схоже, чиновників міськради думка компетентного органу не надто вже й цікавить. Водночас, за інформацією представників громадських організацій, які провели власний моніторинг роботи маршрутних таксі Львова, чинний тариф 1,5 грн для перевізників є не те що рентабельний, а дає їм надприбутки. Лише одне маршрутне таксі одного з маршрутів після витрат на пальне та сплати єдиного податку приносить перевізнику на місяць понад 30 тисяч гривень – запевняють громадські організації. Тому проект рішення виконавчого комітету про тарифи правозахисники та громадські організації вважають як мінімум непрозорим, а також – необґрунтованим і незаконним. Щодо перевізників, то вони стверджують: у країні дорожчає все: від олії до дизпального, тож потрібно підвищувати і вартість проїзду. У разі ж, якщо виконавчий комітет не затвердить нових тарифів, вони готові переходити на вільне ціноутворення, а відтак сплачувати ПДВ. Проте сваритися з міською владою через тендери на маршрути перевізники не хочуть, тому й покладаються на її розуміння. Міська влада, схоже, також має власне зацікавлення у співпраці з перевізниками та підтакуванні їм. Ще одне одвічне конфліктне питання міських маршруток – якість перевезень. Про її покращення паралельно із підвищенням тарифу, на жаль, під час громадських слухань не згадали ані перевізники, ані міські чиновники. Хай там як, але вже найближчим часом виконавчий комітет Львівської міської ради має розглянути проект рішення щодо тарифів на перевезення і прийняти остаточне рішення. Проте вже сьогодні громадськість пророкує – рішення виконкому приймуть, як і попереднього разу, на користь перевізників. Відтак, найвірогідніше, вартість проїзду в електротранспорті піднімуть до 1 гривні (пільгову – до 50 копійок). Що ж стосується міських маршруток, то їх пасажирам, очевидно, доведеться викладати за проїзд по 2 гривні. | |
|
Всього коментарів: 0 | |